Co by měli dělat všichni estetičtí plastičtí chirurgové

Nejlepší zdroj pacientů je ústní doporučení spokojených klientů. Ačkoli to řekne každý plastický chirurg, pouze málokterý si uvědomuje, že je potřeba vytvářet si databázi jím operovaných pacientů s jejich kontakty a fotkami před a po zákroku. Protože bez ohledu na to, na které klinice budete v budoucnu působit, nové klienty získáte vždy nejsnáze skrze svou dosavadní úspěšnou praxi. A fotky dovedou o práci operatéra mluvit řečí laiků.

Monitoring vašeho renomé na internetu
Máte-li databázi klientů, dalším krokem je hlídat si svou pověst na internetu (online reputation). Jedním ze šikovných nástrojů je Google Alerts. Do vyhledávací služby zadáte své jméno, a když někde na internetu nalezne Google Vaše jméno, pošle vám e-mail.

Přispívání do diskuzí
Přispívání do diskuzí Vám neuškodí, ba právě naopak – pomůže Vám vybudovat si expertní renomé. Internet v tomto směru nezná čas ani prostor, takže bez ohledu na to, kde budete v budoucnu operovat, si Vaše dnešní příspěvky do diskuzí najdou Vaši potenciální pacienti i za pět a více let. Více o diskuzích zde. Svoji viditelnost formou rad v diskuzních fórech a poradnách za peníze nekoupíte a instantně přes noc ji nezískáte, záleží čistě na Vaší aktivitě.

Jak naložit s kontakty na pacienty
Využití databáze stávajících klientů je možné různými způsoby. Nemusíte jim posílat newslettery každý měsíc, ale pokud změníte místo působnosti, můžete jim o tom dát vědět. Stejně tak jim můžete poslat odkaz na své nové www stránky nebo služby. Citlivá komunikace se stávajícími klienty je podstatnou složkou marketingu klinik. Newsletter jednou za 3-6 měsíců nikoho neurazí. Pokud Vás budou mít Vaši pacienti v paměti jako příjemného profesionála, spíše Vás doporučí dále.

Je zvučnější jméno doktora nebo jméno kliniky?
S reputací lékaře se pojí fakt, že většina pacientů jde za jménem lékaře, menšina za klinikou. Případů silného brandu klinik je méně než případů známých jmen lékařů. Cena operatéra bude i u nás v brzké době vedle operatérských kvalit určována zvukem jeho jména a množstvím pacientů, kteří za ním jdou.

Jak na fotky před a po
Co se samotného focení týče, doporučuji fotit za identického nasvícení a na podobném či stejném pozadí. Pokud bude osvětlení pokaždé stejné, není nutný RAW formát, který umožňuje vyladit bílou, a nebude tak mít oranžovou či zelenomodrou „pleťovku“.

S RAW formátem a hlavně s katalogizováním pomůže např. Adobe Lightroom, který můžu osobně doporučit. Umí toho méně než Photoshop (nemá to tu spoustu funkcí, které stejně používáte zřídka či vůbec), ale par užitečných věcí ano (umí např. dávat klíčová slova k fotkám apod). Fajn kurz na Lightroom pořádá Idif http://www.idif.cz/kurzy/pocitacove-kurzy/adobe-photoshop-lightroom-4-0-162255cz

Fotky od pacientů – čím amatérštější, tím autentičtější a lepší
Pokud Vám pacienti pošlou fotky x měsíců po operaci, jak se sami vyfotí před zrcadlem, topením či skříní, fotky zrnité, máznuté apod., vůbec to nevadí. Nadmíru vyretušovaných fotek před po je plný internet. Amatérské fotky jsou autentické.

Estheticon CXO and Founder

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*